
6-10 éves korosztály: "Amiről az erdő fái mesélnek"
Hol a fák az égig érnek ▪ Fás- és lágyszárú növények bemutatása - Fajismeret - A természet megszerettetése ▪ Az erdei életközösség, erdei flóra - Illatgyűjtés ▪ A levélformák és a virágfelépítések összehasonlítása ▪ Fafajok kérgének tapintás útján történő megkülönböztetése ▪ Előre megrajzolt üres levélformákba a napi élmények, érzések beírása, hangulatversek.
Magasban szálló dallamok: ▪ Állatcsoportok megismertetése, felismertetése ▪ Belső- Somogyban található erdők: kocsányos tölgyesek, akácosok. ▪ Az állatvilág, a gazdag fauna bemutatása.
Kreatív foglalkozás:
▪ A gyermekek meglévő vizuális, befogadó és alkotó képességének fejlesztése a képzőművészet eszközeivel ▪ Az élmények, a látvány, a tér és a forma, a szín és a ritmus felfedezése és meglátása a természetben ▪ Az erdei iskolai hét során gyűjtött száraz termésekből, ágakból, gallyakból, levelekből figurák, ajándéktárgyak készítése
Locsogó tó meséi: ▪A Petes- malmi tó növény- és állatvilágának megismerése ▪ A száraz- és a nedves területek növénytakarói közti különbségek - A növényzet változása a nyílt víztükörtől a tópartig ▪ A vízből gyűjtött állatok meghatározása ▪ Tavunk vízének tisztaságát veszélyeztető tényezői
Az erdő szintjei és lakói:
Az erdő szintjeinek és lakóinak, valamint az életközösségeinek
megismerése és bemutatása.izgő- mozgó világuk felfedezése, életközösségek megfigyelése, különféle élőhelyek összehasonlítása, a különbségek tudatosítása. Rendszertani ismeretek elmélyítése.
Vadászati nyomozó:
- A vadászat szépségeivel, örömével, etikájával
- a vadgazdálkodás feladataival,mint az erdőgazdálkodástól elválaszthatatlan részével
- a vadászati berendezések fontosságával, szerepével
- a vadász elengedhetetlen munkaeszközeivel
- a vadászható vadfajok tulajdonságaival
- a vadászati módokkal
- a vadászat szereplőivel ismerkedünk meg.
10-14 éves korosztály: Fedezzük fel Belső- Somogyot!
 Térképen Belső- Somogy: ▪ A turistatérkép, az iránytű és a tájoló használata ▪ Biztonságos tájékozódásA természet sokszínűsége és szépsége ▪ A fajok közti kapcsolat - A fajok környezetükhöz való alkalmazkodásának sokszínűsége ▪A megismert fajok csoportosítása és rendszerbe foglalása ▪ Az erdő hármas funkciói (közjóléti-, gazdasági-, védelmi funkciói) ▪ Környezetkímélő technológiák - Környezetkárosító hatások- mit tegyünk ellene?
Élet az erdőben: - Az erdei életközösségek ▪ Az erdő fafajainak és fás szárú növényeinek bemutatása - Az erdő állatainak megismerése, rendszerezése ▪ Belső- Somogy élővilágának megismerése ▪ Az élővilág és a környezet egymásrautaltsága - Erdővédelem (tűz, aszály, károsítók, vad) ▪ Az erdei melléktermékek jelentősége
Lutra országa: - A víz körforgása ▪ Az erózió ( a víz ereje és munkája) ▪ A természetes és a mesterséges tavak összehasonlítása ▪ A száraz és a nedves területek növénytakarójának összehasonlítása - A tó gerinces- és gerinctelen állatai ▪ A környezet- és természetvédő szemlélet kialakítása ▪ A vízzel kapcsolatos érzelmek, érzések, félelmek megfogalmazása - Petes- malmi vidrapark
Kreatív foglalkozás: ▪ A gyermekek meglévő vizuális, befogadó és alkotó képességének fejlesztése a képzőművészet eszközeivel ▪ Az élmények, a látvány, a tér és a forma, a szín és a ritmus felfedezése és meglátása a természetben ▪ Az erdei iskolai hét során gyűjtött száraz termésekből, ágakból, gallyakból, levelekből figurák, ajándéktárgyak készítése
Talpalatnyi föld ▪ A talaj keletkezése - A talajképződés - Talaj nélkül nincs élet ▪ A humusz fogalma - Lebontási folyamatok - Leggyakoribb talajtípusok ▪ A talajban élő állatok - Az erdész feladatainak bemutatása
▪ A fa, mint nyersanyag- szerepe a mindennapi életünkben ▪ Gyakorlati képességek fejlesztése (gyérítés, jelölés) - Erdő- és természetvédelem ▪ Az erdő és az ember kapcsolata - Az erdei életközösség (erdei flóra és fauna).
Erdész az én mesterségem: ▪ Az erdőgazdálkodás jelentőségének és az erdész feladatainak bemutatása.A természetvédelem és az erdők védelmének szerepe az erdei ökoszisztémában. Az ember és az erdő közötti kapcsolat bemutatása.
Studinka hagyaték:
A tanulók megismerhetik az erdőben élő vadászható és védett állatfajokat. Szembesülnek az erdő és a vad elválaszthatatlan kapcsolatával. Bemutatjuk a vadászati berendezések fontosságát és szerepét, a vadászható vadfajok küllemi -és viselkedési sajátosságait, vadászati módokat.
- Vadjaink nyomában- nyomolvasás.
- Vadles
- Madárles
1600 Ft/fő/program
|